Sunday, July 12, 2009

:: hati kechil berbunga riang::

Hati kechil berbunga riang..(cewah)
sntiasa menyanyi mengikut gubahan rasa gembira..
few days nie..aku sntiasa ceria..
Ya Allah, terima kasih kerana memberi aku sinar ceria..dan aku begitu bersyukur..

Aku gembira dan bersyukur kerana aku rasa bahagia dan aku telah berjaya memberi sinar bahagia kepada org lain..
Aku gembira dan bersykur kerana akhirnya doa aku dimakbulkan dan Dia telah memberi segala-galanya yang aku inginkan..
Namun, di sebalik senyuman kebahagiaan..
aku tahu hari itu akan tiba..
dan aku perlu melalui detik itu dgn tabah..

Aku sendiri yang mencipta..
Aku perlu menghadapinya..
Aku berdoa kepada mu Ya Allah,
kau tenangkanlah hatiku untuk menghadapi hari itu..
kau tenangkanlah hati kami agar kami bersedia menerima apa jua yg bakal hadir..

Sunguh aku tak pasti..
aku cuma berjalan terus tanpa menoleh kebelakang..
aku mengikut apa yang tertulis..
andai ini yang tertulis untukku..
dan kau sememangnya tercipta untuk memberi bahagia kepadaku..

Only one thing is true. Allah. And He is Most Gracious, Most Merciful. Yang Mengatur segala sesuatu.
Semua yang berlaku telah ditntukan..
Semua yang berlaku pasti ada hikmahnya..
dan kamu sentiasa ada dalam doaku..
doaku agar kamu sntiasa bahagia..
I did what i was meant to do.
Ini semua telah ditentukan olehNya.
Semestinya, semua yang berlaku pasti mendatangkan kebaikan pada semua
Kerana semua pihak ikhlas dan redha dgn ketentuan Ilahi.

Hari itu pasti akan datang..
sebagai insan..aku akur kerana aku telah berjanji untuk menerima segala-galanya..
doaku..agar org disekeliling dapat menerimanya..
kerana apa yang berlaku..bukan sengaja dicipta..
When God wants sumthing to happen, He can make it happen really fast and easy, though it seems impossible..

I Have no idea, I wasn't even trying..
Namun aku bersyukur..
Ya Allah kamu maha mengetahui, dan aku tahu kamu telah memberi yang terbaik untuk diriku..

Aku takut untuk menghadapi apa yang bakal berlaku..
aku takut untuk memikirkan apa dugaan yang menanti,
and i don't know if i am able to face it..

apa yang pasti, ini janjiku..
"Ya Allah, andai dialah yang tercipta untukku, andai inilah yang terbaik untukku, peliharalah diriku agar aku mnjadi yang terbaik untuk dirinya, bahagiakanlah dirinya sebagaimana dia membahagiakan diriku..dan andai ini dugaan mu Ya Allah, aku mohon kau bantulah aku agar tabah dan moga kebahagiaan aku ini tidak akan mencalarkan perasaan yang lain"..

Amin..InysaAllah..

2 comments:

Unknown said...

Amin..moga semuanya mendapat keberkatan dari Allah..(^__^)

sangai biru said...

nk bg pantun 2 kerat,

asl cik intan jd puan intan,
nnt jgn lupa bg kad jmputan..hehe