Thursday, May 21, 2009

~Masa berlalu begitu pantas~

Entah kenapa suddenly aku terpikir..
aish..cepatnye masa berlalu..

sedangkan aku rs cm baru semalam,
aku maen pondok2,dgn kak long,
yelah..dulu masa kecik..aku slalu maen pondok2 ngan kak long..
kitorg maen2 kunun2 kitorg bukak kedai mkn lar..
aku amek order,kak long wat roti canai..
roti canai pakai kertas yg dilipat-lipat plak tuh..

maen pondok2 depan umah..
waktu cuti skool aku tggl bdua je ngan dia..
setiap jam ibu akan kol..
soklan bese "korg tgh watpe?"
cm bese lar kitorg..
jawapan cliche aku " angah tgh wat homework,kak long pon sama"
padahal berdondang sayang maen pondok2..

rasa mcm baru semalam,
aku pkai uniform skolah..
bgn pagi gi skolah..
naek beskal gi skolah agama..

hmph..rs mcm baru smalam..
aku jadik mpp..
meeting kat dlm kabin smpai kui 3 pg..
mgalahkan meeting kabinet menteri..
smpai tertido dlm kabin..

rs mcm baru smalam..
aku keje kat mersing..
drive mlm2 gi keje..

rs mcm baru smlm aku interbiu kat unisel..
jumpa panel yg interbiu aku ms mock teaching..
mak aih..soalan bertubi-tubi..

sekejapnya masa berlalu..
no more pondok2..kak long da kawen n ada life sndiri..
masa skolah pon dah lepas..n aku dah lama x jenguk skolah terchenta..
kwn2 mpp pon rmai dah membawa diri n haluan masing..

n kini aku dgn hidup baru..
dan sgalanya akan berputar n bergerak..
sedar x sedar aku dah besar n semakin membesar..

6 comments:

NuVo!! said...

huhuhu...sentimentalnya entry

Gina said...

go on with you life, girl. Jangan dikenang kisah lalu

Unknown said...

Membesar menjadi besar..hahaha..;P

Let bygone be bygone..jgn hidup dlm kenangan sudah..sekali sekala terkenang xpe..

Baru ingat balik siapa diri tue..
Supaya x lupa diri..

(^__^)

sangai biru said...

hurm..trigat time men kawen2...ntah ke manela psgnku itu...huhu

sangai biru said...
This comment has been removed by the author.
Berlian yg Ceria~ said...

haah..yer..tekenang zmn men kawen2..
ish..ish kecik dah gatai