Tuesday, November 17, 2009

-wanita lesu tanpa handbag-


ok..wanita dan handbag..
sumthing yg mmg tak dapat kita pisahkan..
org laki slalu mengomel bila tgk wanita bwk handbag besar umpama nak lari dr rumah..walhal..kdg2 dia sendiri dgn tanpa segan silu..buat muka seposen..nak tmpang barang seperti kunci ataupun brg2 lain..

ok..bercakap tentang handbag..
bole potong jari..lagi besar beg lagi byk khazanah kat dlm beg tuh..
ok..pe yg selalu mesti ada dlm handbag korg..
me personally, benda WAJIB ada dlm handbag :

1. Hp
2. Purse (temasuklah ic..name kad..and bla..bla..bla)
3. mini bag utk make up (yg basic2 ajer)

dan selebihnya..ntahlar..sukar utk ditafsirkan..
kdg2 tuh bila aku bukak handbag aku sendiri pon terkesima melihat begitu byk brg2 umpama aku x akan balik ke rumah lg..

lengkap dgn kdg2 coklat dan roti gardenia ikan bilis..berserta nescafe 3 in 1..aku pon kdg2 x paham knapa ada bnda2 cmtuh dlm beg aku..

org kata...isi dlm beg mencerminkan peribadi wanita..
itu baru je brg2..blom lg resit2 lama ntah ape2 brg yg aku beli..

aku rs semua wanita mngalami perkara yg sama..
tp aku heran..cmner org lelaki boleh kuar melenggang..cukup sekadar wallet dan hp di dalam kocek?

anyway..mungkin itulah yg membezakan kaum adam dan hawa...

5 comments:

Unknown said...

abg ada handbag apa..
apa ada dlm tue?
1. 2 hp
2. wallet
3. 2 batang pen
4. buku nota
5. kunci umah
6. terbaru mini perfume..wakaka..
ada gak brg2 lain..rahsia..

btw..dlm famili abg..dari ayah smpi 2 org adik abg..semua ada handbag..termasukla mak abg sendiri..^^,

well..hahaha..

Cik Benang said...

nak kata handbag tu, x de lah. Tapi lebih kepada messenger bag. Ada apa ek kat dlm tu? Biasanya hp, wallet, perfume, hand and nail lotion, resit-resit lama (konon simpan nak trace spending, walhal non ado!), tiket bas lama and etc. Tapi kalu dah menyemak sgt, CB biasa kemas kini seminggu sekali. Boleh?

Gina said...

tu belum kira kalau terlupa, puting anak, wet tissue dll

wOrkshOp gUrLz said...

toyo :
perlu ke nak state 2 hp itu? apekah itu tanda riak?

mamato:
ye ke ko kemaskini seminggu sekali...tp yg pasti nal lotion yg paling x tahan..

k.gina :
tau xpe..x trmasuk botol susu anak..pampers..dan lain -lain lg

Unknown said...

to workshop gurlz:

state 2 hp tue tanda riak ehh?
kalau 10 tahun dulu aku ckp cmni mungkinlah nak menunjuk2..

cik@puan workshop..majoriti skrg ni hampir semua ada 2 henset..baik laki atau puan..keperluan tue..bile enset satu lagi dh kong baterinya, so ada satu lagi backup..

harga enset skrg..cap ayam punya enset..bwh serat leh dpt..bukan bende pelik kot..

lain la kalau aku state..2hp, satu iphone, satu blackberry..itu confem riaknya..

hahaha..^^,