Wednesday, April 1, 2009

:: Aku BUNTU & PISS OFF dgn diri sndiri ::

Lately..semua kerja yg aku cuba wat seolah-olah tidak menjadi..
entahlah..ape yg jadi pada aku sem nie..aku sendiri x berapa pasti
(sambil menyumpah perlahan)

kerja..kerja utk sem ini x ubah seperti $%#@*^
kerja yg bertimbun ditimbun lagi dengan bebanan sakit otak dan jiwa yang kronik lantaran masalah hati..ditambah lagi dengan tahap keMALASAN yg x mampu aku ukur dengan pembaris 8 inci yg aku tgh gunakan sekarang ni mengetuk kepala tanda tidak puas hati..nah..aku BUNTU!!!

antara contoh:
aku cuba untuk menyiapkan seluruh tugas yg diamanahkan dengan baek..tapi akhirnya aku gagal kerana kerja yg belum sempat nak abes td telah ditambah dengan kerja baru yg x mungkin akan abes..

aku cuba untuk "please"kan semua org disekeliling..bos..sahabat..ibu ayh..adik beradik..dia yg terchenta..tp akhirnya aku terus berlutut dan buntu tanpa sempat mencapai matlamat yg telah digarap tinggi..akhirnya yg aku dapat adalah penat..aku xnak hilang kepercayaan..aku xnak hilang sokongan..aku xnak dan dah xnak nak mrh2 pada student..aku cuba untuk memberi sebanyak mana yg termampu dan aku dah x sanggup dan kesian tgk dia menahan sabar tatkala aku hilang sabar..

Tapi aku sekarang tau..aku x sebaik dulu..yg mungkin aku dulu ada sedikit fokus..kini ianya entah hilang kemana..KENAPA????
aku tau aku bukanlah yg terbaik untuk semua yg disenaraikan diatas..
percayalah apa yg aku lalui terlalu berat..argh SUNGGUH!!
aku rs dah hilang segala passion utk buat segala kerja..
aku rs penat utk semua bnda..aku rs mcm x mahu untuk melakukan segalanya..aku tau semua org mcm x berpuas hati dgn apa yg telah aku keluarkan..sbb aku sndiri x bberapa nak puas hati..aku sudah cuba untuk MUHASABAHkan dan MUHASARAWAKkan diri..tp akhirnya aku umpama tin yg kosong terdampar di tepi pasu menjadi sarang aedes bertelur..(HAMPA..sambil menyumpah dlm diri &%$#@)

aku selalu fikir bahawa org fikir aku ni TAK BOLEH DIHARAP..PEMALAS..SUKA LEWATKAN KERJA..BANYAK MAEN..
(ketahuilah..x semestinya sentiasa duduk dimeja itu tandanya rajin..)
mungkin mmg itulah kenyataan..tp..sebab barriers yg wujud aku jadi camtuh..

owh kenapalah dengan aku yg satu ini..aku PENAT!!

aku sering menginginkan kedamaian..
makan aiskrim pada waktu petang ditepi pantai smbil angin bertiup sepoi2 bahasa dan xnak langsung pikir apa2!!

3 comments:

linda aka konda said...

besela cak
idop mesti ade turun naek
seblom2 nih kite hepi, pastu mesti ade hari sedey nye, hidup ni kan yin n yang..itam puteh..

yg penting kene bersabar n tak cepat menyerah kalah,

kalo tyme hepi jgn terlalu hepi melampaui batas,
kalau tyme xhepi, tenangkan diri dan mulakan satu2..
saba tuh jew yg penting

aku pown now, melalui sisi gelap idop aku..
harap cepat berlalu..
mmg rase pedih..
tp mesti akan berlalu gak slow2..
kan?

Berlian yg Ceria~ said...

ntah naper bln mac nie aku mlalui liku kehidupan yg penuh ranjau..
~fuh begitu puitis ayat aku

tp seyes..aku sabar je lar..amek positif..setiap yg berlaku ada hikmahnya..

ko pon kene ingat..ujian ittew mendewasakan kiter!!

NuVo!! said...

tu la dlu dah dok tepi pantai...kata x best..boring..dah ada kat tgh bandar ni..nak cari pantai apa...Pantai Dalam ada la..