Tuesday, March 10, 2009

:: owh..insafnya.... ::




Owh Insafnya..
aku begitu bersyukur..
ya..aku mmg bukanlah hmba yang baik.

seminggu yang lepas aku dapat berita drpd salah seorg kawan drpd tempat kerja lama..
akibat kemelesetan ekonomi..
byk syarikat swasta gulung tikar..
trmasuklah syarikat tmpat aku keje dulu..
BLACK TIGER AQUACULTURE (AKUAKULTUR HARIMAU HITAM)...

cOMPANY tuh belum brapa nak gulung tikar..
tp stkat skrg nie..
dah 2 bln gaji pekerja x dibayar..

ok..aku memahami apa yg dialami..
pekerja2 yg trdiri drpd org kg..
gaji yg hanya ckup2 setiap bulan..
anak2 yg ramai sebagai tanggungan..
big bos yg sntiasa mmberi harapan palsu..

owh..aku sgt insaf dan begitu bersyukur sbb dah tukar kerja..
haish..teringat zmn keje dulu..
sgt penat dan busan
penat = penat sbb trlalu busan..
xdenyer aku nak pkai minyak wangi gi keje..
uniform hanyalah jeans dan tshirt..
keje aku = smua keje yg memerlukan kudrat..

ditambah lg dgn xde hiburan kat tmpat yg terpencil camtuh..
xde piza..pasta..makaroni..
menu aku hari2..nasi lemak (rm 1), bihun, nasi goreng..

aku kasihan pada diri aku yg dulu..
ya..aku sgt sabar..
hanya diri aku je yg tau keperitan hidup dulu..
malam aku wat tuisyen utk nak hilangkan kebusanan..
paling habes sosial pon aku duduk sorg2 kat bistro..
cuci mata ngurat mat salleh..
tp depa x layan aku pon..cehh..

tapi itu kesah dulu..
entah apa agaknya yg akan berlaku masa hadapan..
aku pon x pasti..

1 comment:

NuVo!! said...

x penah jumpa tikar pun kat black tiger dlu..
ada ke..
pendek kata camno la company tu nak gulung tikar...

xpe la bb..anto je tikar yg b beli tu...guna pos laju..